تحقیق پذيرش محدود اصل صلاحيت سرزميني

مطالب دیگر:
🔍طرح توجیهی و کارآفرینی معدن کائولن🔍طرح توجیهی و کارآفرینی بازیابی و بازیافت ضایعات پلاستیکی(PET)🔍طرح توجیهی و کارآفرینی تولید چیپس میوه ای🔍طرح توجیهی و کارآفرینی تولید دستکش چرمی🔍طرح توجیهی و کارآفرینی تولید انواع کارتن و مقوا🔍طرح توجیهی و کارآفرینی تولید قطعات ریخته گري تحت فشار آلومینیوم🔍طرح توجیهی و کارآفرینی راه اندازی آموزشگاه موسیقی🔍طرح توجیهی و کارآفرینی تاسیس دفتر خدماتی اجاره خودرو🔍طرح توجیهی و کارآفرینی تولید آبپاش کشاورزی🔍طرح توجیهی و کارآفرینی تولید رنگ🔍طرح توجیهی و کارآفرینی تولید بتن آماده🔍دانلود طرح توجیهی و کارآفرینی کارخانه تولید تیوپ آلومینیومی🔍دانلود طرح توجیهی و کارآفرینی تولید و مونتاژ کولر گازی🔍دانلود طرح توجیهی و کارآفرینی تولید درب چوبی پیش ساخته🔍دانلود طرح توجیهی و کارآفرینی تولید ظروف سفالی🔍دانلود طرح توجیهی و کارآفرینی تولید فندک آشپزخانه🔍دانلود طرح توجیهی تولید اسانس از گیاهان دارویی🔍دانلود طرح توجیهی و کارآفرینی تولید بالاست مهتابی🔍دانلود طرح توجیهی تولید پروفیل ام دی اف (MDF)🔍دانلود طرح توجیهی تولید پودر سفید کننده
بخشی از متن تحقیق: در بين فقها، ابوحنيفه «صلاحيت سرزميني» را به طور مطلق، مورد پذيرش قرار نداده است. از ديدگاه وي، قواعد و مقرّرات جزائي اسلام در مورد تمام سكنة دارالاسلام اعمال نمي­گردد. اعتقاد ابوحنيفه بر آن است كه صلاحيت تقنيني و قضائي اسلامي تنها|35007791|hjd|تحقیق اصل صلاحيت ,تحقیق در مورد اصل صلاحيت ,دانلود تحقیق اصل صلاحيت ,پروژه اصل صلاحيت , دانلود تحقیق حقوق در مورد اصل صلاحيت ,بررسی اصل صلاحيت ,تحقیق حقوق اصل صلاحيت , مقاله اصل صلاحيت , پایان نامه حقوق پیرامون اصل صلاحيت
نمونه ای دیگر از بهترین فایل ها با عنوان تحقیق پذيرش محدود اصل صلاحيت سرزميني آماده دریافت می باشد.


بخشی از متن تحقیق:
در بين فقها، ابوحنيفه «صلاحيت سرزميني» را به طور مطلق، مورد پذيرش قرار نداده است. از ديدگاه وي، قواعد و مقرّرات جزائي اسلام در مورد تمام سكنة دارالاسلام اعمال نمي­گردد. اعتقاد ابوحنيفه بر آن است كه صلاحيت تقنيني و قضائي اسلامي تنها در مورد مسلمانان و اهل ذمّه قابل اعمال است. مسلمان به تبع اعتقادش به اسلام، بايد تابع احكام و مقرّرات جزائي اسلامي باشد. ذمي نيز با انعقاد عقد ذمّه به طور دايم، التزام به احكام اسلامي را پذيرفته است. البته در خصوص جرم زنا، حد رجم را قابل اعمال نسبت به اهل ذمّه نمي­داند، زيرا به نظر وي، اسلام، از جمله شرايط اجراي حد زناي محصنه است. بنابراين، تنها بر مسلمانان قابل اعمال است. هرگاه اهل ذمّه مرتكب چنين جرمي شوند محكوم به حدّ جلد مي­شوند. (34)

اما در خصوص مستأمن، كه به طور موقت در دارالاسلام اقامت گزيده است، نمي­توان احكام شريعت اسلام را به طور مطلق اجرا نمود، بلكه صرفاً وي در خصوص جرايم مضر به حال افراد و نه جرايم عمومي و حق­الله و در تعقيب جزايي واقع خواهد شد.


این تحقیق با فرمت word و قابل ویرایش در اختیار شما قرار می‌گیرد.
تعداد صفحات تحقیق: 14